Wat doen bij acute klachten?
Normaal gesproken belt u uw eigen huisarts als u een acute medische klacht hebt. Op werkdagen na 17.00 uur, in het weekend en op feestdagen neemt de huisartsenpost de dienst waar. Heeft u dringend een huisarts nodig, dan belt u de huisartsenpost.
Spoedeisend of niet?
De huisartsenpost is alleen voor spoedeisende hulp die niet kan wachten tot het eerstvolgende spreekuur van uw eigen huisarts.
Wat kan niet wachten?
- Acuut optredende ernstige verschijnselen.
- Plotselinge heftige pijn.
- Hoge koorts (bij uw kind).
- Toenemende klachten bij ernstige ziekte.
Wat kan wel wachten?
- Lastige, maar geen ernstige gezondheidsklachten.
- Al langer bestaande gezondheidsklachten die niet acuut zijn.
- Klachten waarvoor u overdag geen tijd hebt gehad om naar de eigen huisarts te gaan.
- Een second opinion (mening van een andere huisarts).
- Een herhaalrecept.
U kunt ook zelf via internet antwoorden zoeken op uw gezondheidsvragen via thuisarts.nl.
Twijfelt u of u moet bellen?
Moet ik naar de dokter.nl geeft antwoord op de vraag of en wanneer u contact kunt opnemen met de huisartspost. Kijk op de website of download de gratis app.
Blijft de twijfel, dan adviseren wij u altijd contact op te nemen met uw eigen huisarts of de huisartsenpost..